5 Ocak 2010 Salı

The Sea Inside


Bugün hasta oldum için okuldan eve erken geldim. Gelmeden önce de kendime bir film seçtim ve evde onu izleyerek sefamı sürdümm:):) İlerleyen her saniyede filme ve oyunculara o kadar hayran kaldım ki kendime sayısız kez 'helal olsun ii film seçmişim:)' dedim. Konusuysa ötenazi ve türkçeye uyarlanan ismiyse 'İçimdeki Deniz.' En dikkat çeken oyuncusu da tabikii son zamnların en hoşş oyuncularından JAVIER BARDEM. Konuşmaları dinlerken İspanyolca'ya olan sempatimm bi haylii arttı ve dedim ki ben kesin öğrenicem bu dili başka şansı yok; ama tüm bunlardan da öte daha önce hiç kafa yormadım bir konuda inanılmaz bir beyin fırtınası yaşadım. Üzerinde hassasiyetle düşünülmesi zorunlu bir konu bu ötenazi. Yani hayatını sona erdirmeyi her şeyden daha çok istemek yaşanılan en korkunç durumlardan biri olsa gerek. Tam da bu konuyla ilgili olarak filmde beni en çok etkileyen sözlerden 2si aklımda epey bir süre kalacak gibi. ' Yaşamak bir zorunluluk değil; haktır' ve bir babanın ölmek isteyen oğlu için söyleyebildiği tek şey olan : ' Dünyada bir babanın başına gelebilecek en kötü olay çocuğunun ölmesi değil; onun da ölmeyi istemesiymiş.' sözü. Herkesin kesinlikle izlemesi, arşivi olanlarınsa kesinlikle onun içinde bulundurması gereken bir film diye düşünüyorum. 2004 yapımı olan bu filmi 6 sene geçtikten sonra izleyebilmemi de utanarak da olsa büyük bir keyif olarak görüyorumm. Herkese söyleyebileceğim tek şey: 'Alın ve izleyin.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder